יום שלישי, 10 ביוני 2008

מי שומר על ילדי הגן

פורסם לראשונה ב-עבודה שחורה

נגד גננת* אחת לא חשוב מאיזה עיר, הוגשה תביעה על התעללות בילדי הגן שלה.

מסתבר שכדי ללמד אותם על צייתנות ומידות טובות אחרות נהגה להרים אותם בשערות ראשם ובמקרים יותר מסובכים הטיחה את ראשם בבלטות. בית המשפט מצא אותה אשמה וגזר את דינה, שנה וחצי מאסר בפועל. הגננת ביקשה שהות לערעור ובנתיים הגן פתוח.

התקשורת ראיינה את יצחק קדמן מהמועצה לשלום הילד, נציגים של משרד התמ"ת שמפקחים על גנים, ועובדי רווחה שונים. איך קורה שאלה התקשורת שהגן עדיין פתוח וגננת מתעללת ממשיכה לעבוד כאילו לא הורשעה?

מסתבר שישנה תסבוכת בירוקרטית ועל פי החוק והנהלים אי אפשר לסגור את הגן.

גם אני רוצה לשאול כמה שאלות:

  1. למה ראש העיר / שר התמ"ת / שר הרווחה לא סוגר את הגן? אולי זה לא לפי הנהלים אבל זה נכון לעשות. לכל היותר הגננת תתבע את ראש העיר / שר ועד שהעניין יתברר בבית המשפט הגן יהיה סגור. אחרי הכל שווה לעבור על החוק כדי להציל כמה ילדים.
  2. אם בית משפט הרשיע את הגננת והיא אפילו הודתה במקרים שהוצגו לפניו איך קורה שהורים ממשיכים לשלוח לגן את הילדים שלהם? אולי הם בכלל לא מסוגלים להיות הורים?
  3. בכלכלה ניאו-ליברלית מניחים שהאזרחים פועלים בכדי להגיע למקסימום בשביל עצמם ואם המדינה לא מתערבת סך כל הפעילות של האזרחים מביאה את היעילות הכלכלית לשיא. האם אזרחים שלא מסוגלים לשמור על הילדים שלהם, יכולים באמת להשיא את יכולתם? או האם כלכלה, יכולה להשען על יכולת כל כך נמוכה?

*http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3549438,00.html

אין תגובות: