יום ראשון, 21 ביולי 2013

אורח במדור



אח שלי עדו חזר מחו"ל עם חוויות בנושא איכות הסביבה, אז ביקשתי ממנו שיכתוב לעיתון (הבלוג מתפרסם בעיתון ראש-פנה והסביבה) והנה דבריו לפניכם.

לאונרד כהן – ברלין 14.7.2013

בת זוגי שתחיה הזמינה אותי ואותה לחופשה זוגית בברלין לכבוד היומולדת שלה.
מה נאמר ומה נגיד עיר נעמה ביותר ברלין
3.5 מיליון תושבים על שטח שאני מעריך בגודל מרעננה כפר סבא ועד תל אביב.
ישנם שבילי אופניים לכווולם, שבילי הליכה פארקים ענקיים עם נהרות ואגמים , הכל נקי ומסודר , בכבישים לא צופרים ובערב כאשר מגיעים הביתה יש חניה!!!
יש רכבת תחתית ורכבת עילית ורכבת חשמלית שנוסעת על הכביש בנתיב מיוחד ואוטובוסים לכל מקום שיוצאים ומגיעים בזמן, מוניות וריקשות כמו בהודו עם אופניים ואופניים להשכרה וסאגויי ו ו ו ו כל כך הרבה אפשרויות לתנועה שזה לא ייאמן ולכולם יש מקום וכולם נוסעים.
הגענו אל ההופעה ב 07:30 ואין כמעט תור! חשבנו אולי ההופעה נדחתה ולא סיפרו לנו , עומדים בתור בשש ק ט !
התור מתקדם במהירות בודקים כרטיסים והופ אנחנו בפנים, אולם ענק לפחות 15 אלף איש מעריכים המומחים ואין צעקות ואין דחיפות.
יש עוד כמה דקות וגרוננו ניחר , מבקשים ללגום בירה צוננת, נעמדים בתור אני רואה כי מחיר חצי ליטר הוא 4 יורו מגיש שטר של 10 יורו לשתי בירות והמוכר מבקש ממני עוד שני יורו....
רגע רגע 4 כפול שתיים זה 8! מדוע צריך לשלם 12? המוכר אומר לי 2 יורו לכוס זהו הפיקדון בעבור הכוס!!!!
כלומר לא רק שלא מלכלכים לא מעוניינים שנזרוק את הכוס לפח או למחזור אלא רוצים אותה אצלם בחזרה לשימוש חוזר.
אתם מצליחים להבין? 15 אלף איש בתור ללאונרד כהן בברלין כווולם שותים לפחות שתי בירות וכווולם עומדים בתור להחזיר את הכוס בשביל לקבל 2 יורו חזרה!? נשמע הזוי? נשמע לא הגיוני?
אז זה קורה ממש כאן מעבר לפינה...
שתינו בירה, החזרנו את הכוס וקיבלנו את הפיקדון ובשעה 2015 בדיוק ההופעה התחילה....
איך היה?
עומד לו הכהן הזה בן 80 כמעט באולם שקט שבכיתה שאני מלמד עם 15 ילדים יש הרבה יותר רעש
קולו הבאסי מצמרר את השערות שעל הגב.
הסאונד מופלא
היה תענוג
3 שעות של תפילה כמו שאחותי היקרה תיארה את ההופעה שלו כאשר ראתה אותו  בארץ

רק טוב לכולנו
עדו הרפז

אין תגובות: