יום רביעי, 8 בספטמבר 2010


מה היה לנו
9 מעשר?

כשתש"ע רק התחילה היה באוויר, ריח של תחנת כוח ביער ביריה, עכשיו כבר ברור שהתוכנית בוטלה.
בכלל תחום הטיפול באשפה התקדם מאוד השנה, אביהוד הבין עד כמה זה חשוב ופועל לכיוון הנכון.
בחרנו מתכננת שמכינה תוכנית אב לנושא, יערה גיבורי הפרויקטורית מצליחה להוציא את המקסימום עם שכר מינימום. בית הספר התגייס ובמתנ"ס יסמין והצעירים מוכיחים כי זה נוער זה זהב.
יש היום יותר מודעות יותר מחזור ופחות לכלוך, גם לאורך הדרכים בגליל רואים שיפור את האשפה שאוספים לשקיות מפנים באותו יום.
באופן כללי הממשלה החדשה לא ממש מצטיינת אבל לאיכות הסביבה נבחר שר שהתחום חשוב לו ולא חושב שכל תפקידו זה מנוחה כמו השר הקודם. השר ארדן הצליח לעשות היסטוריה, הוא הצליח בהחלטת ממשלה לבטל תוכנית חוקית לבניה בחוף פלמ"חים.
מדובר כאן בשני תקדימים, אחד ביטול תוכנית בהחלטת ממשלה והשני החלטת ממשלה נבונה. רוב חופי ישראל סגורים לציבור, חלק בגלל מתקני תשתית, חלק מסיבות היסטוריות, חלק בשימוש המדינה והצבא, המיעוט שנשאר זקוק להגנה כפולה.
לפני הרבה שנים כשהיו פחות ישראלים ויותר חופים פתוחים חשבו שיהיה נכון לבנות בחוף פלמ"חים היום יודעים שלא וטוב שתיקנו.
כמו כל הממשלה והמדינה גם תחום איכות הסביבה סובל מהחובבנות והשתלטנות של משרד האוצר, אולי בשנה הבאה זה ישתפר.

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת החליטה השנה לבטל את תוכנית ויסקונסין תוכנית שהכניסה למפעיליה מאות מיליוני ₪ על חשבון האנשים הכי עניים והכי חלשים.
ראש הממשלה והסדיסטים במשרד האוצר ראו כיצד הממון חומק מידי חבריהם כמו נסיכה מידי דרקון. שירות התעסוקה שקיבל טפיחה על השכם (הרבה יותר יעיל מהמפעילים הפרטיים של ויסקונסין) התנער מעפרו ויצא בכמה תוכניות הכשרה חדשות.
אני מאחל לנו שבשנה הקרובה נראה כיצד מחזירים את הקורסים להכשרה מקצועית ומראים שהמדינה באמת רוצה לעזור למובטלים ולא סתם להתעלל.

בת"א למרות החום הסוציומטיות והלחות (שהגיעה גם לכאן כמה חבל) הוכח שנית כי שולט ההיגיון. הוחלט לבטל את הרכבת הקלה, יש בזה שני פנים טובים.
א.      במקומות צפופים בערים כמו ת"א צריך רכבת תחתית, רכבת קלה תופסת מקום שקשה למצוא ומוסיפה רעש וסכנה.
ב.      החברה הפרטית שזכתה במכרז לבניית הרכבת גילתה שמרוויחים יותר מלא לבנות רכבת – פשוט אומרים למדינה תני כסף תני הקלות תני תני תני ...עד שבסוף המדינה משלמת את כל העלויות והזכיין מרוויח את כל הכסף (מה שיקרה עוד מעט עם בית החולים באשדוד). אז הפעם בניגוד למקרים קודמים מסתבר שלא כולם כל הזמן פריירים.

רכבת ישראל למרות הניהול הפוליטי והבלתי מוכשר מצליחה בינתיים בגדול, כל יום נוספים קילומטרים של מסילה מודרנית, כל יום נוסף ציוד, כל יום גדל מספר הנוסעים.

אפילו  שר התחבורה שלנו הצליח לעשות משהו נכון השנה. הוא הודיע כי מעכשיו יתוכננו מחלפים שמתאימים בגודלם למדינת ישראל, כלומר קטנים בהרבה מהקובל היום.
אם הוא יחליט בשנה הבאה כי מעכשיו רק אנשי מ.ע.צ יתכננו יקרה הדבר הכי טוב.
עליכם לדעת כי השיטה המקובלת היום בישראל היא להעביר תכנון למשרדים פרטיים תמורת אחוזים מגודל הפרויקט. ברור שהמשרדים רוצים להרוויח לכן הם מתכננים ב"גדול" והאחוזים גדלים בהתאם. אם התכנון והניהול יחזרו למ.ע.צ השיקולים יהיו שיקולים של יעילות תחבורתית מקצועית לא שיקולים של רווחיות.
נכון לזמן כתיבת שורות אלו אני מתרשם שבנות נבחרת הכדורסל הישראלית מוכיחות את עצמן. אני מניח שגם בשנה הקרובה ניווכח שזה ביטוי רגיל לעליונות הטבעית של נשים.
אני מאחל לכולם:
לצעירים ולמבוגרים
לנשים ולגברים
לכהים ולבהירים
לנכים בגופם ולנכאים ברוחם
למאמינים באלוהים ולמאמינים באדם
ואפילו לאלו שמאמינים רק בעגל ההוא מהזהב
שתהייה שנה לבנה של שלום
שתהייה שנה אדומה של חברה
שתהייה שנה ירוקה של סביבה
וכן גם לאיטלקים שזהו דגלם אני מאחל את כל זאת
ומוסיף שיפטרו מתבלול הברלוסקוני על עורם היפה
ואנחנו מהנתניהו שלא נותן והברק שלא מבריק
ונחיה כולנו בעולם ללא דופי
שנה טובה אמן



אין תגובות: