יום ראשון, 2 במרץ 2008

האמת לא משהו

זאת אומרת המצב.
הנה אנחנו עוד פעם נכנסים לרצועת עזה ונהרוג ונהרג ושוב יהיו הפגנות וועדות חקירה והעיתונות שצועקת תכניסו להם תצעק תתפטרו, והאנשים שמוחאים כפיים ומטקבקים על כל טיל שהגיע ליעדו יצעקו אולמרט תתפטר לא צריך אותך יותר.
אני נזכר בקלילות בכותרות העיתונים לפני שנה וחצי כשמלחמת לבנוןה-II התחילה. ואני חושב איך כל המתלהמים יבואו עוד X ימים וY הרוגים ויתבעו מהממשלה שתיקח אחריות, כן כמו שקרה בספטמבר שנה שעברה.
כאילו לא עברו כבר 40 שנות כיבוש כאילו לא ניסינו ללמד אותם ולצרוב להם ת'תודעה אלפי פעמים וגילינו שבנתיים אנחנו לא כל כך טובים בחינוך ואפילו את הילדים שלנו אנחנו מחנכים כל שנה פחות טוב.
אז כשתקום ועדת החקירה ולא חשוב מי יעמוד בראשה האם המסקנה שלה תהיה צריך לפטר את הממשלה? צריך לפטר את הכנסת? צריך לפטר את התקשורת? צריך לפטר את העם היושב כאן? כי הרי כולם עכשיו בדיוק כמו לפני שנה וחצי צועקים וצורחים תיכנסו בהם תראו להם מה זה.
ואחרי שנראה להם מה זה ואחרי שהם יראו לנו מה זה, מה יהיה אחר כך? מה יעשו כל המתלהבים? הם יכו על החזה של כמוני ויגידו אשמת בגדת דיברת דופי!
וזאת זכותם כי זאת מדינה דמוקרטית ומותר להם להשתמש בראש רק בכדי לחבוש כובע ואף פעם לא לנסות לחשוב רציונלית כי יש הכשר מזוכה פרס נובל כהנאמן "רוב האנשים רוב הזמן מחליטים החלטות לא רציונליות".

אין תגובות: